Cum a fost vândut un bloc din București fără utilități. Oamenii vor avea apă și gaze dacă lucrările vor fi făcute pe sub șosea

Mai mulți bucureșteni care și-au cumpărat apartamente într-un bloc din Sectorul 4 au descoperit, în prag de iarnă, că imobilul nu este racordat la utilități. Constructorul susține că de vina sunt furnizorii de apă și gaze.

Strada Luică, marginea Sectorului 4. Privit din drum, un bloc nou, cu cinci etaje, pare o investiție corectă. Dacă apelezi numerele de telefon afișate pe poartă și soliciți detalii despre achiziția unui apartament, ți se răspunde convingător.

– Ce mai am disponibil acolo este un singur apartament cu două camere la 69.900 de mii de euro, etajul patru din cinci.

– Da… Am văzut că erau și unele mai ieftine.

– Au fost, au fost. Într-adevăr. Doar că s-au epuizat.

– Utilități? Apă caldă, curent, gaze… sunt toate?

– Apartamentele pe care noi le vindem, bineînțeles că se dau branșate la toate utilitățile orașului! Contorizate individual!

Cetățenii care şi-au cumpărat deja locuințe în acest bloc, ori au plătit, în avans, diverse sume pentru precontracte de achiziție… s-au trezit cu o mare problemă: nu pot beneficia de apartamente, din cauză că nu sunt racordate nici la apă, nici la gaze. Inițial, li s-a promis că problema va fi rezolvată în septembrie. Ulterior, soluţionarea a fost amânată pentru anul viitor.

– Sunteți singur, nu, în bloc?

– Nu! Mai sunt!

– S-au mai mutat?

– Nu s-au mutat. Nu s-au mutat că-n ianuarie dă drumul.

– Cum?

– În ianuarie dă drumul la gaze și apă! 

– Deci n-are utilități blocul?

– Nu!

– Cât ați dat pe apartament?

– 78!

– 78.000, trei camere?

– Trei camere! 

– Dar cum au vândut fără utilități?

– A vândut! A zis că se racordează la gaze și la apă și nu le-a mai dat aprobările!

– Cine să le dea aprobările? Primăria?

– Primăria! – Termenul era septembrie!

– 1 septembrie?

– La sfârșitul lui septembrie.

Până la noi ordine… locatarii vin în bloc, își vizitează apartamentele ca la muzeu și, cu speranța reglementării urgente a situației, pleacă. Reprezentanții dezvoltatorului confirmă problemele, se consideră părți vătămate, precum clienții, și dau vina pe… furnizorii de utilități.

Reporter Digi24: Le-ați transmis clienților dumneavoastră, care au plătit toți banii sau o parte din bani, că în septembrie vor avea utilități?

Bogdan Ivan, promotorul dezvoltatorului: Nu pot să vă confirm sau să vă infirm acest lucru, pentru că nu știu ce a discutat direct dezvoltatorul cu cumpărătorul, dar și dacă a transmis aceste informații nu este nimic nelegal sau ceva incorect. Pur și simplu, în baza estimărilor sau a termenelor pe care le-a primit de la furnizori, este foarte probabil să le fi dat acest termen. Dacă aceștia au schimbat termenul sau au spus că nu au a N-șpea autorizație de branșament, vă dați seama că și dezvoltatorul se află în postura în care și el are un prejudiciu sau o pagubă. Pentru că așteaptă ca acești furnizori să-i furnizeze ceea ce el deja a plătit.

Reporter Digi24: Unul dintre clienții dumneavoastră, care a plătit un avans sau integral, dacă vine la dumneavoastră să vă ceară banii înapoi îi dați?

Bogdan Ivan, promotorul dezvoltatorului: Există această posibilitate! Da! În cazul în care se depășește termenul, bineînțeles că are dreptul să ceară banii înapoi.

Primăria Sectorului 4 susține că strada Caporal Luică a fost modernizată recent, este în garanție și nu poate fi spartă pentru lucrări particulare. Anunţă însă că dezvoltatorul își poate racorda blocul la utilități oricând dorește, dacă execută lucrările… pe sub șosea.

You may also like...

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: