Cum poti sa iti pastrezi sanatatea la varsta de mijloc?

Expresia populara romaneasca „batranete, haine grele” rezuma toate dificultatile legate de inaintarea in varsta, dar o alta vorba la fel de inteleapta spune ca „Mintea de la tinerete este toiag la batranete”. Cu alte cuvinte, daca ai grija de tine din timp, poti avea o batranete usoara. Plecand de la aceasta idee, astazi iti dam cateva sfaturi utile (si documentate) legate de cum poti sa ramai sanatos/sanatoasa la varsta de mijloc (40-50 de ani), pentru a evita cat mai mult timp instalarea durerilor si a diverselor afectiuni, pentru a imbatrani frumos si sanatos. Primul pas este legat de intelegerea faptului ca sanatatea fizica, mentala si emotionala sunt conectate. Si nu uita: nu este niciodata prea tarziu pentru a incepe sa ai mai bine grija de tine!

O alimentatie echilibrata nu este singura modalitate in care poti sa iti pastrezi sanatatea la varsta de mijloc, dar adesea este primul pas in aceast directie. Nu te axa pe cure de slabit si diete minune, ci pe obiceiuri alimentate sanatoase, care iti vor creste energia si iti vor conferi o stare de bine permanenta. Mai mult ca sigur, o alimentatie echilibrata te va ajuta oricum sa si scapi de kilogramele in plus. Pentru a manca sanatos, urmeaza sfaturile de mai jos:

  • renunta la mancarea procesata – nu mai cumpara mancare ambalata din magazin, care este plina de aditivi, sare, grasimi si zahar (carne procesata, supe instant, feluri de mancare congelate/la conserva, dulciuri, chips-uri, produse energizante), alege in schimb produse cu cat mai putine ingrediente pe ambalaj si gateste acasa toate mesele de peste zi
  • renunta la zaharul in exces – Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda un consum maxim de 6 lingurite de zahar/zi (25 g), dar majoritatea dintre noi consuma prea mult zahar adaugat (ceea ce duce la ingrasare, diabet de tip 2, boli de inima si nu numai); inlocuieste zaharul alb cu alternative naturale si alege cat mai des un fruct in loc de o ciocolata

Descopera care sunt cele 12 consecinte negative ale consumului excesiv de zahar!

  • incepe sa mananci mai des nuci de tot felul – inlocuieste snacks-urile nesanatoase cu un pumn de nuci, alune de padure, caju, fistic, nuci pecan, de Macadamia si braziliene, migdale, arahide; sunt bogate in fibre (care maresc senzatia de satietate si pot reduce colesterolul si riscul de diabet), acizi grasi esentiali Omega-3, L-arginina si Vitamina E (benefice inimii); in urma analizarii a 20 de studii legate de beneficiile nucilor, in 2016 specialistii au concluzionat ca un consum de 28 g/zi reduce riscul de boli cardiovasculare, cancer si mortalitate (generala si provocata de boli respiratorii, diabet si infectii)

You may also like...

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: